Aangekomen in Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Buenos Aires!

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Jemig, heb je wel eens het gevoel dat je in een film zit? Nou, ik zit er echt midden in. Het lijkt net alsof alles surreal is en dat ik morgen weer wakker word in mijn bedje in Fossombrone.

In het vliegtuig heb ik niet echt kunnen slapen. Wel wat gedoezeld maar helaas niet in een diepe slaap geweest. Het vervelende was dat ik ook blaasontsteking had/heb. Nou net dat ik zo’n reis moet maken. En ik had dus gelijk over die ‘aardige’ stewardess. De eerste vraag die ik vroeg: Mevrouw heeft u ook een flesje wat of zelfs een fles, want ik heb blaasontsteking. Waarop zij antwoord: “Ja je krijgt zo een flesje water bij het eten”. Ze zei het zo op een onaardige manier, zonder enig begrip. 40 minuten later... nog steeds geen water.

Aan het einde van de vliegreis kwam ik in gesprek met een jonge man die naast me zat, samen met zijn kindje. Hij was heel aardig en best wel leuk. Hij vertelde me dat hij in Noorwegen gewoond had samen met zijn vrouw, die daar nu nog is. Na 4 jaar kwam hij weer terug wonen in Buenos Aires. Hij gaf me zijn nummer en zei dat ik hem altijd kon bellen als ik wat nodig had. Ik vond hem heel schattig haha.

Eenmaal geland, voelde ik me toch wel wat misselijk. Tijdens de reis hadden we toch wel wat turbulentie gehad. Vooral op het einde. Mamma had me travel gums meegegeven. Gelukkig, want na ik dat had ingenomen, ging het veel beter.

Ik was echt bang dat mijn koffer er niet zou zijn. Omdat ik maar een uurtje had om over te stappen in Amsterdam. Maar gelukkig kwam hij vrij snel en de riem zat er nog om heen. Papa en ik hadden speciaal een slotje gekocht om mijn koffer te blokkeren. Maar door de haast en alles is het niet zo gegaan zoals we hadden gepland.

Toen ik mijn koffer had gekregen en eindelijk door de lange rijen met paspoort en bagage controles ben doorgekomen, was het tijd voor de volgende stap. Hoe kom ik aan bij ‘San Nicolas’? De wijk waar ik de komende dagen blijf totdat ik een ander appartement heb gevonden. Ik had mijn ticket gekocht bij het taxi bureau ‘Tienda León”, maar toch had ik zo mijn twijfels hoe ik nou reizen moest.

Bij de uitgang kwam ik Santiago, de jonge vader weer tegen. Ik vroeg hem voor de zekerheid wat informatie over Tienda León. Op dat moment bied hij mij een lift aan. Zijn tante kon mij wel brengen. Ik was echt superblij! Haha, daar zat ik 50 minuten in de auto met een oud vrouwtje over de hektische wegen van Buenos Aires. Allemaal soorten en maten auto's, allemaal toeteren. Op het einde viel ik bijna in slaap. Ik kon mijn ogen niet meer open houden! Hoe mooi is dat, dat ik voor de deur ben afgezet! Heb ik toch wel eens geluk :)

Calle Libertad 745, segundo piso A. Dat is het adres waar ik nu ben. Ik belde aan en Paco, de Mexicaanse neef van een vriendin van mij deed voor me open. Hij heeft me die dag gelijk geleid door Buenos Aires. Heb 200 euro ingewisseld voor heeeel veel pesos. We hebben wat handdoeken gekocht, wat in de supermarkt gehaald en al mooie delen van deze indrukwekkende stad laten zien!

Het is allemaal nog heel onwerkelijk!!


  • 14 September 2014 - 22:35

    Janneke:

    Wat fijn dat er iemand zo lief was om voor je vervoer te zorgen. Want na zo'n lange reis wil je niet nog heel lang moeten zoeken. En jammer van de niet-zo-vriendelijke-stewardess, maakt zo'n lange reis toch een stuk minder leuk.

    Groetjes, Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hallo allemaal, Ik ben de komende 5 en halve maand in Buenos Aires voor mijn 'study abroad'. Ik probeer jullie zoveel mogelijk te updaten met mijn verhalen en belevingen.

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 3477

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Buenos Aires

Landen bezocht: