Still dreaming - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu Still dreaming - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu

Still dreaming

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Ik heb nog steeds het gevoel alsof ik in een film zit. Ik ben nog steeds niet wakker. En die Jetlag helpt ook niet echt. Het is vijf uur verschil maar dat hakt er wel in hoor! Ik ben hier nog maar een paar dagen maar heb het gevoel alsof ik hier al een week ben! Ik ben zo blij met Paco. Ik voel me al aardig thuis in dit appartement. Als ik naar buiten kijk zie ik grote bomen en hoge appartementen. Het gedeelte waar ik woon heet San Nicolas. Dit is een van de “barrios” van Buenos Aires. Het is best wel luxe buurt. Ik woon echt paal naast Teatro Cólon, het bekendste theater van Buenos Aires. En ik zit heel dichtbij ‘Avenida 9 de Julio’. Het symbool van deze indrukwekkende stad.

In dit appartement is het een gekkenhuis. Samen met Paco wonen er op dit moment nog andere 5 spanjaarden. Het huis is van David. David heb ik vrij weinig gezien en mee gesproken. Hij werkt overdag en s’avonds is hij ook weg. De andere Spanjaarden zijn vrienden van David. 3 van de vier vrienden zijn lid van een linkse partij. Als ik het goed heb begrepen hebben zij die partij opgericht. Er komen hier allemaal journalisten om deze mannen te interviewen. Ik hoorde van Paco dat ze ergens deze week een afspraak hebben met de president Kristina van Argentinië, hoe gek is dat! En ik woon bij ze in huis!
Ik mag hier nog een weekje blijven, dan moet ik wat anders vinden. Ik ben er mee bezig maar het is niet zo makkelijk. Samen met Paco heb ik 2 appartementen bezocht. Allebei waren in Palermo. Palermo is bekend om het uitgaansleven. Ik vind het wel fijn als ik daar kan wonen. Dan ben ik dichtbij de restaurantjes en barretjes. Maar het ligt wel wat verder van mijn universiteit af. Als het goed is moet ik maar 2 of 3 dagen naar de universiteit, dus 30 min met de bus reizen is dat geen probleem.

Ondertussen heb ik ook al contact gehad met Jenny. Mijn klas genootje in Groningen. Ze zit nu in een hostel in Palermo. Ik heb met haar heerlijk gelunched. Het was best gezellig. Maar allebei waren we nog erg moe van de jetlag. Na de lunch ben ik voor het eerst alleen naar huis gegaan met de bus. Ik vond het best spannend maar eigenlijk is het hier helemaal niet eng. Het heeft toch wat van Europa alleen dan een tikkeltje anders. Soms lijkt het op Parijs, soms op Madrid. De mensen zijn hier enorm aardig en warm. Heel wat anders dan de mensen in Nederland. Iedereen is hier heel geïnteresseerd in je.

De avond van 1 Augustus ben ik naar het theater geweest samen met Paco, Pablo en David. Het is hier gewoon om de hoek. En we hebben maar 2,50 euro betaald! Het theater was echt heel mooi en very impressive. De show was ook wel mooi, maar ik verstond er natuurlijk geen ene bal van! Haha. Het was zeker leuk om mee te maken, en we gaan dat zeker nog een paar keer over doen.
Ik ben ook al uit geweest hier. Samen met Paco, Pablo en Alfredo zijn we gaan eten en daarna naar een bar geweest en wat bier gedronken. De mensen hier zijn crazy. Ze drinken als ik weet niet wat! En gaan door tot in de ochtend. En zijn helemaal niet moe. Ik moet daar nog even aan wennen. Als ik daar ooit aan kan wennen haha.

2 Augustus heb ik een hele lange leuke dag gehad. Samen met Paco en Pablo. Pablo is ook 1 van de Spanjaarden die nu in het huis woont. Hij is heel aardig en spreek vloeiend Italiaans. Hij heeft overal zo’n beetje gewoond op de wereld. Volgende week vertrekt hij naar Cuba. We zijn rond 11 uur s’ochtends vertrokken en zijn eerst naar ‘Plaza Francia’ geweest. We hebben de begraaf plaats: ‘Cementerio de Recolata’ bezocht. Belangrijke mensen zijn hier begraven, zoals Evita. Daarna zijn we naar de centro cultural van Recoleta geweest en hebben we Modern Art gezien. Toen zijn we naar el Museo Nacional de Bella Artes geweest. Dat was ook heel indrukwekkend. Het is ongelofelijk want je hoeft hier niet voor de entree te betalen. Dat is in Nederland of Italië wel anders. Ik geloof dat we wel 10 km hebben gelopen. Ik was echt helemaal kapot.

Rond 6 uur zijn Paco en ik naar Alfredo gegaan. De vriend van Paco. We hadden geen puff meer om naar huis te lopen. Bij Alfredo heb ik een broodje gegeten en een film gekeken. We konden bij Alfredo blijven slapen. Ik ben om 12 uur naar bed gegaan. Paco en Alfredo hebben gewoon de hele nacht gekletst en 9 liter bier gedronken, zonder avond te hebben gegeten. Om half acht dachten ze maar naar bed te gaan.

Toen ik wakker werd voelde ik me beroerd. Ik had diarree en trilde. Het voelde niet goed. Nu een dag later, ben ik echt ziek. Heb koorts en diarree en last van overgeven. Maarja dat hoort er bij he? Ik hoop dat ik morgen weer beter ben want ik moet met Paco weer andere appartementen bekijken en we hebben om half elf een afspraak voor een belangrijk document wat ik nodig heb voor de universiteit.


  • 05 Augustus 2014 - 22:49

    Gert:

    Lieve Merel,
    Heb je verslagen gelezen en probeer je te blijven volgen. Ben zeer benieuwd hoe het je verder zal begaan en naar je ervaringen. Jammer dat je niet dit bent. Wens je veel plezier n sterkte en beterschap!
    Hartelijke groet,
    Gert

  • 14 September 2014 - 22:39

    Janneke:

    Hoi Merel,

    Ziek en dan ook nog zo ver weg, dat is niet leuk. En dat verhaal over die alcohol, ik wist niet dat ze zulke drinkers waren!

    Groetjes Janneke & Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hallo allemaal, Ik ben de komende 5 en halve maand in Buenos Aires voor mijn 'study abroad'. Ik probeer jullie zoveel mogelijk te updaten met mijn verhalen en belevingen.

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 3481

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Buenos Aires

Landen bezocht: