Un mes! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu Un mes! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu

Un mes!

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos y chicas! Que tal??

Wauw, een maand! En toch lijkt het al alsof ik hier al heel lang woon! Alles gaat al automatisch. Ik vind het zo bijzonder hoe een mens zich snel kan aanpassen aan een nieuw manier van leven.

Ik weet nog wel de eerste week hoe ik de hele tijd om me heen keek en niet kon geloven dat ik in de straten van Buenos Aires rond liep. Alles was anders, de wegen, de auto’s, de mensen, de winkels, het weer, de parken, het eten, de huizen, politie, bussen, enzovoort! Wat me vooral op viel was het vuil in de straten, of zwervers die op straat liggen met een deken over zich heen. De hoge gebouwen, en het feit dat Buenos Aires zo ontzettend groot is!

Nu, loop ik gewoon rond, alsof ik één van de ‘porteños’ (bewoners van BA) ben! Ik voel me ook heel erg veilig. Soms vergeet ik gewoon op te letten. Want ik moet niet vergeten dat ik altijd attent moet zijn. Toch krijg je veel tegenstrijdige dingen te horen. De één zegt dat het hier super veilig is, de ander zegt dat ik niet alleen over straat mag lopen, de ander zegt weer dat het niet onveilig is maar ook niet super veilig! Het valt mij in elk geval wel mee! Maar dat zegt nog niet dat ik niet op moet passen natuurlijk. But hey, I’m not a naive girl ☺.

Het is alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst heb geschreven. Elke keer denk ik: “hmm ik moet weer even een verhaaltje uploaden”. Maar dan vergeet ik het weer, door de drukte om me heen! Elke dag is een leuke nieuwe dag! Ik heb eerlijk gezegd nog geen moment gehad dat ik dacht van, nee dit is geen goede keuze geweest, of dat ik terug wil naar Italië of Nederland. (Het enige wat ik aan Italië mis is het lekkere eten hehehehe)

Ik moet jullie nog vertellen over 1 van de zeven wonderen van de wereld! Het was echt super de duper indrukwekkend! Het is echt ongelofelijk dat er dit soort dingen op de wereld bestaan! En er zijn nog zoveel andere mooie plekken! Door dit te hebben gezien, heb ik alleen nog maar meer zin om andere mooie wonderen te bezichtigen!!

De reis naar Iguazu was in totaal 4 dagen, waarvan we eigenlijk 2 dagen op reis waren. Vrijdag 15 Augustus om 3 uur gingen we verzamelen in ‘Avenida de 9 Julio’. We zouden vertrekken om 4 uur maar dat werd dus 5 uur! (Typisch!) Dat waren 2 lange uren! Eindelijk zaten we in de bus. Ik zat naast Mads, een Deense jongen, vriend van Jenny en Talitha, een zeer aardige jongen! Helaas moesten Mads en ik beneden zitten, wat we best wel raar vonden. Maar tijdens de reis gingen we gewoon naar boven, naar de rest. De busreis naar Iguazu was maar liefst 17 uur reizen, met airconditioning achter ons hoofd. Het is een wonder dat ik niet ziek ben geworden! Mads had namelijk wel erge keelpijn.

Het voordeel aan het reizen met de bus is dat je het landschap van Argentinië kon zien! Dat was echt geweldig. Het is super anders natuurlijk dan in Buenos Aires. Mensen vertellen me dat noord Argentinië, het ‘echte’ Argentinië is! En dat het zuiden wat meer ‘Duitslandachtig’ is. Ik moet het zuiden nog zien, dus ben benieuwd!
De eerste dag gingen we naar de Braziliaanse kant van het Park. Ik ben dus ook in Brazilië geweest! Ook al merkte je niet echt het verschil, haha. Eenmaal bij de watervallen was het echt adembenemend. Ik was continu foto’s aan het maken. En dan baal ik dat ik geen professionele camera in mijn handen heb! Maar als ik later genoeg centjes heb verdiend, dan kom ik gewoon weer een keertje terug en dan met een mooie camera! De prijs is wel heftig! Het was ongeveer 35 euro. Tuurlijk heb je dat wel over, maar het was wel even slikken.

In de avond was het feest, feest en nog eens feest. De stemming zat er goed in. Het is ook wel heel gaaf om eens een keer met 200 mensen uit te gaan! Is ff iets anders dan de kroeg in gaan in Groningen.

Dag twee moesten we 9 uur opstaan terwijl je pas 6 uur in je bed lag. Tja, dat was niet zo makkelijk, dat opstaan. Je voelt je een wrak.... Om 10 uur zaten we allemaal in de bus (met zonnebrillen op), op weg naar de Argentijnse kant van de watervallen. Naast de watervallen excursie, hadden we vandaag ook de “aventura nautica”. Dit avontuur was echt één van die dingen die je nooit in je leven zult vergeten. We gingen met een super snelle boot onder de watervallen door. En geloof me die watervallen zijn huge!! (kijk foto’s) Het was wel super koud maar echt heel vet om mee te maken.

In de avond was het weer met zijn alle feesten, maar dit keer konden mijn benen het niet meer aan (en de alcohol ook niet), dus ik ben om 3 uur met de taxi naar huis gegaan en vond het wel goed zo. De volgende dag moesten we namelijk om 8 uur opstaan. De terug reis was ontzettend lang want we hadden nog een tussen stop gemaakt om de bekende ruïnes van Ignancio te bekijken. Aan de ene kant fijn, even stoppen, maar aan de andere kant, het maakt de reis ontzettend lang!

Eindelijk kwamen we weer aan in Buenos Aires na 22 uur. Omdat de airco aan en uit ging, was bijna iedereen ziek. Ik had eigenlijk de volgende dag les, maar ben niet gegaan omdat ik niet lekker was. Ik heb de volgende dagen rustig aan gedaan en veel gerust.

Even iets anders, ik heb hier voor het eerst gevoetbald! Samen weer met de organisatie “Argentina for ALL”. Het was echt super leuk om weer even te sporten! Ik ga vandaag weer! Het niveau is niet zo hoog als ik gewend ben maar het is wel even goed voor me. Ik ga woensdag waarschijnlijk met een team mee doen! Ben benieuwd!

Zoals ik al op facebook had gepost, ik heb gisteren een dag doorgebracht met een Argentijnse familie! De jongen die me uit had genodigd zit in mijn groepje van school. Hij woont ongeveer een uur en 20 minuten van de stad vandaan. Hier heet het in ‘provincia’. Ik ben gewoon opgehaald en weer thuisgebracht!

Om 4 uur werd ik opgepikt door Francisco, zijn vriendin en zijn broer. De broer reed echt als een gek, ik hield elke keer mijn hart vast! Het is nog erger dan in Italië! Toen we bij het huis aankwamen kreeg ik een rondleidinkje. Ze hebben een hond die ‘Tango’ heet! Haha echt een super leuke hond. Francisco heeft een band, samen met z’n broer, vader en twee anderen. Fran zingt, zijn vader speelt de bas, de broer drumt en de andere 2 zijn gitaristen. Het was echt super leuk om ze te zien spelen! Het is een beetje Argentijnse rock muziek.
Het was een super leerzame dag qua Spaans! Wat hier geen Spaans het maar, “castellano”. De vader, moeder, broer en Fran zijn echt super lieve, warme mensen! Ik mag er altijd komen en ze vinden het heel interessant om met mij te spreken. Ze hebben speciaal handgemaakte empanadas gemaakt voor mij. Ik vind het heel die empanadas hier! Beter dan de pasta hehehe.

Er is alweer een week voorbij, de tijd vliegt!!

  • 31 Augustus 2014 - 20:16

    Lisette:

    Lieve Merel,

    Leuk om je reisverslag te lezen. De watervallen zien er fantastisch uit, zal in werkelijkheid nog wel veel mooier zijn. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet er van!

    Liefs, Lisette

  • 08 September 2014 - 18:31

    Gerda:

    Wow Merel, wat een geweldige verhalen en wat heb je al ontzettend gave dingen gedaan de afgelopen maand. Geniet maar lekker daar.
    Dikke kus van ons allemaal uit Delft.
    Liefs, Gerda

  • 11 September 2014 - 20:57

    Opa Wim En Reina :

    Hallo Merel .
    Had wat problemen met het openen van de berichtjes ,maar heeft Ma het even uitgelegd.
    Je vermaak je prima ,wel fijn en gaat de tijd snel .
    Reageer weer gauw .
    Liefs van ons beiden.
    Reina en Opa.

  • 14 September 2014 - 22:51

    Janneke:

    Hoi Merel

    Je haalt echt alles uit je reis wat erin zit. Naast school en taal, ook het land en vooral ook de verschillende mensen die er wonen. Erg leerzaam denk ik, en het lijkt alsof je 10 jaar ervaring in 1 maand 'prakt'.

    We komen net van opa en Reina vandaan. Olaf en Gijs hebben vanmorgen met Daan en Thom gespeeld, dus die hebben zich prima vermaakt. En wij hebben lekker van het zonnetje genoten, dus ook een prima dag.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Groetjes, Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hallo allemaal, Ik ben de komende 5 en halve maand in Buenos Aires voor mijn 'study abroad'. Ik probeer jullie zoveel mogelijk te updaten met mijn verhalen en belevingen.

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3478

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Buenos Aires

Landen bezocht: