Dos semanas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu Dos semanas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Jansen - WaarBenJij.nu

Dos semanas

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Ja, de tijd vliegt! Ik ben hier nu alweer 2 weken. Ik zeg tegen iedereen dat ik hier sinds een week ben, maar realiseerde me dat het dus 2 weken zijn, haha!

Ik heb eindelijk een huisje gevonden. Het is eigenlijk een huis, met zes kamers en twee badkamers. Het ziet er echt heel knus uit! Een gezellig keukentje, een goede eet tafel, en een schattig kamertje. Het is de leukste kamer die ik tot nu toe heb gezien. Het nadeel is dat ik een soort van ‘hang hoek’ mis. In de “woonkamer” staat er alleen een tafel met een paar stoelen en wat boekjes en frutsels.

Wat nog een nadeel is en wat eigenlijk HEEL vervelend is, is het feit dat ik niemand mee mag nemen in het huis. In sommige huizen die ik heb bezocht was dat ook een probleem, maar het mocht uiteindelijk wel. Maar de huisvrouw, Carolina, was heel duidelijk, er komt niemand naar binnen behalve de bewoners omdat ze zegt dat het anders een gekkenhuis is. Heel jammer! Maarja we gaan gewoon kijken hoe het gaat. Als ik het niet leuk vind kan ik weer ergens anders heen.

Ik woon samen met Sara (America), Lauri (Frankrijk), Michelle (Zwitserland) en Adrian (Frankrijk). Ze spreken allemaal zeer redelijk goed Spaans. We praten altijd Spaans in huis. Soms praat ik engels met Sara, want s’avonds ben ik moe en dat is wat makkelijker .
De buurt waar ik woon heet Palermo. Buenos Aires is een hele grote stad verdeeld in “Barrios”. Mijn Barrio heet dus ‘Palermo’. Palermo is de leukste area voor jongeren. Er zijn echt enorm veel leuke barretjes en restaurantjes en theaters. Het is zo groot hier! Ik denk dat als ik alle barretjes en restaurantjes wil bezichtigen dat 5 maanden niet genoeg is!

Buenos Aires is echt PARADISE, cultureel gezien. En je betaald er ook nog een redelijk goede prijs voor (hangt van de theaters af). Je hoeft bijvoorbeeld voor musea niet eens entree te betalen.

Mijn universiteit is wel even een stukje verder. Het is s’ochtends ongeveer 35 minuten met de bus. Maar van school naar huis doe ik er wel bijna 50 minuten over. Moet je voorstellen hoe groot het is. Maar wat ook telt is het verkeer hier. Het is echt super druk. En je realiseert je hoeveel vuil hier eigenlijk in de lucht zit van al die uitlaat gassen. En de auto’s hier zijn nou niet één van de nieuwste! De bussen vind ik echt supergaaf van de buitenkant. Een beetje vintage.

Ik heb alweer mijn introductie dag en 3 dagen les erop zitten. De introductie dag was niet zo super. Alle exchange studenten moesten verzamelen in het hoofdgebouw van de universiteit. We moesten ongeveer een half uur tot 40 minuten wachten voordat we werden geïnstrueerd. Maar in de mean-time konden we wel cola, broodjes en wat koekjes pakken (dus dat was niet verkeerd!). Onze begeleider heet Leandro Cutuli. Hij is erg aardig en sprak speciaal voor de buitenlander langzaam Spaans en ik kon hem daarom goed volgen. Na een uurtje kletsen en wat uitleg over het inschrijven van de vakken was het alweer gedaan. We konden weer naar huis!

Het inschrijven van de vakken was een heel gedoe! Bij Jenny en Talitha (mijn studiegenootjes uit Groningen) werkte het ook niet. Na ongeveer 3 uur was het me gelukt. Ik heb tot nu toe 3 vakken gehad. De eerste is “Fotografia”. Ik ben heel erg geïnteresseerd in fotografie en kan niet wachten om een professionele camera te kunnen kopen. Het tweede vak heet “Percuros Creativos”. De naam Creativos zegt het al. Het is een heel praktisch vak waarbij je lekker creatief bezig kan zijn. In deze klas zit ik in een groepje met 4 meiden. Daar ben ik echt heel blij om want nu heb ik contact met de mensen van hier! En vandaag had ik mijn derde vak “Diseño y Comunicación Visual”. Ook met dit vak ben ik erg blij. Het lijkt namelijk een beetje op wat ik al heb gedaan in Groningen. We moeten een bedrijf vinden en hun een advies geven over hun communicatie! Ook hier heb ik een groepje. Dan heb ik allen nog Marketing Digital dinsdag middag. Ben zeer benieuwd! Het zal wel het meest theoretische vak zijn.

Ook ben ik al uit geweest in “la boliche”. Boliche is het Spaanse woord voor Club/discotheek. We hebben pre-drinking gedaan bij Jenny en Talitha. Dat was erg gezellig. Later kwamen ook Paco en Alfredo. De Mexicaanse toppers! Ik ben zo blij dat ik hun ken. Ze stellen me enorm op mijn gemak en zijn super lief!

Vrijdag ga ik naar één van de wonderen op de wereld: “Las cateratas de Iguazu”. The watervallen of Iguazu. We gaan met een grote groep, georganiseerd door ‘Argentina for ALL’. Het is best een prijzig tripje maar het is het waard. We vertrekken dus vrijdag om 4 uur. Het is 17 uur met de bus (HELP). Dan is het alleen maar feesten s ‘avonds en s ‘middags excursies. Dus dat word wat haha! Maar het gaat vast super leuk worden!

Ik ben nu erg moe van deze drie dagen. Het is ongelofelijk wat ik wel allemaal wel niet heb gedaan en geleerd in deze 2 weken. Te bedenken dat ik hier 5 en een halve maand zit. Es fantastico!


  • 14 Augustus 2014 - 08:16

    Babbo:

    lieven schat wat geweldig om dit te lezen en wat super wat je allemaal meemaakt inderdaad
    veel nieuwe mensen ontmoeten met allemaal interessante backgrounds en verhalen en intussen even de swing van BA mee kunnen maken
    geweldig
    ik hoop dat je nieuwe plek leuk is, 1 voordeel het zal in ieder geval eenlekker rustpunt zijn
    1000 kusjes love you

  • 14 Augustus 2014 - 13:01

    Oom Max:

    Mereltje,

    Wat een fantastische informatie geef jij ,
    tante Hanen ik zijn zoooo blij voor je dat je gelukkig bent en niet alleen blij bent met jouw kamer daar maar ook met de studie vakken en de medestudenten.
    Geniet maar volop en maak voorlopig maar foto, s met jouw gsm!

    We wensen jou heel veel genot bij de watervallen en we verheugen ons op jouw volgende reisbrief.

    liefs,

    oom Max en tante Han

  • 14 Augustus 2014 - 23:45

    Jeanique:

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!
    Lekker genieten lieverd

  • 14 September 2014 - 22:45

    Janneke:

    Hoi Merel,

    Wat een hoop maak jij mee en ik kan geloven dat het soms allemaal duizelt. Heel stoer dat je het doet.

    Dikke knuffel van je 2 kleine neefjes Olaf en Gijs die nu net 3 en 1 jaar zijn geworden. Als ze groot zijn, mogen ze met hun grote nicht mee op reis! Dan komt het helemaal goed.

    Groetjes Janneke & Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hallo allemaal, Ik ben de komende 5 en halve maand in Buenos Aires voor mijn 'study abroad'. Ik probeer jullie zoveel mogelijk te updaten met mijn verhalen en belevingen.

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3468

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 13 Januari 2015

Buenos Aires

Landen bezocht: